
Roxana Sava – Founder & Creative Director @JBJ.
Povestea incepe asa …
” JBJ este un mic atelier de marochinarie, din inima Bucurestiului, unde iau forma zi de zi cele mai sofisticate accesorii din piele de cea mai buna calitate, destinate in special femeilor.”
Cum si cand a inceput povestea brandului JBJ?
Se intampla in vara lui 2011 la invitatia organizatorilor unui eveniment caritabil ce renunea nume emblematice din designul romanesc, cand am acceptat propunerea unui proiect pilot de a accesoriza tinute de seara. Astfel am descoperit farmecul asocierilor indraznete dintre materialele textile (din care erau confectionate produsele noastre la acea vreme ) si accesorii neconventionale precum: penele de flamingo, lemnul, diverse elemente sculptate in pietre etc. Prezentarea s-a dovedit un real succes, iar proiectul s-a transformat intr-o afacere ce are la baza nu productia de serie, ci creatia personalizata la care cumparatorii din Romania sunt foarte receptivi. Din acest punct de vedere, piata pentru accesoriile care sa insoteasca o tinuta eleganta, o rochie de seara, nu era foarte ofertanta in materie de posete, iar JBJ si-a construit brandul in jurul acestei nise, reusind sa aiba vizibilitate chiar si in cele mai indepartate colturi ale Europei.
Pentru ca dorinta clientelor de a purta creatii personalizate nu s-a limitat la evenimentele de ocazie, din 2013 JBJ a facut pasul catre articolele de marochinarie care pot fi purtate zi de zi, fapt care a deschis calea unor noi colaborari. Pielea este un material versatil, cu o larga aplicabilitate in diferite industrii, iar JBJ se bucura de indrazneala de a fi reusit sa imbrace integral in piele de piton o chitara produsa 100% in Romania. Nici sexul masculin nu a fost ignorat in aceasta schimbare, iar abordarea pielii in articolele de marochinarie a facut ca lansarea celei de-a doua colectii, Opium, sa aiba loc intr-un cadru neconventional, un showroom auto dedicat masinilor exclusiviste, unde cei interesati si-au putut completa calatoriile cu o geanta care sa spuna povestea stilului lor. JBJ a urmarit intotdeauna sa isi intalneasca consumatorii in mediul in care ei se simt cel mai bine, si tocmai de aceea gentile care poarta semnatura noastra pot fi achizitionate chiar si dintr-o retea de saloane de coafura si spa.
Mai mult decat in privinta designului vestimentar, cand vine vorba de a purta o geanta din piele, consumatorii vor ca ea sa fie unicat, multifunctionala, dar si cameleonica, sa se poata adapta multitudinii de roluri in care este pus omul secolului nostru/vremurilor noastre /purtatorul/consumatorul pe parcursul unei zile. Iar daca am reusit sa cream geanta care sa nu poata fi lasata deoparte atunci cand consumatorul iese din rutina zilnica pentru a evada in alte decoruri, putem spune ca suntem multumiti de munca noastra. Moda se schimba de la an la an, dar nu a ne alinia trendurilor din fiecare an este scopul nostru, gentile noastre nu se inscriu in tiparele unui sezon, ci rescriu personalitatea celor ce ne aleg sa le spunem povestea . ”